Ons verhaal.

Ronald, Jim én Thomas, de drie ondernemers waarmee alles begon.

Steeds minimalistischer inrichten. Eigen ervaring. Kennis van Akoestiek en e-commerce én de wil om duurzaam te ondernemen. Deze vijf elementen zijn de basis van ons bedrijf.


Minimalistisch inrichten.
Een gietvloer, strak gestucte wanden, moderne meubels. Less is more als uitgangspunt. Dit is wat wij vaak aantreffen in woningen. Over smaak valt niet te twisten. Je vind het mooi of niet. Maar één ding is zeker, in dit geval betekent less, more galm. De harde materialen zorgen dat het geluid heerlijk kan weerkaatsen.

Hoe was dit vroeger dan bij Opa en Oma?
Hier kon je makkelijk met 20 familieleden in een kringetje bij elkaar zitten. Waarom? Omdat Opa en Oma hun huiskamer hadden ingericht met dikke gordijnen, vloerbedekking, veel schilderijtjes en prulletjes. Misschien niet wat jij voor ogen hebt, maar beter voor de akoestiek.

Eigen ervaring.
In 2014 wordt de vriendin van Thomas plotseling ziek. Hersenvliesontsteking. Na een week ziekenhuis mag ze weer naar huis. Een traject van revalideren is wat haar te wachten staat. Met twee kleine kinderen van 10 maanden en 2,5 jaar en een ondernemende vriend een hele opgave. Al snel blijkt dat ze nooit meer helemaal de oude wordt. De cocktail van antibiotica heeft er voor gezorgd dat ze niet goed tegen veel geluid kan. Gezellige feestjes met veel mensen, uit eten in een druk eetcafe en zelfs spelende kinderen in huis zijn haar al snel teveel. Zo zijn er veel dingen verzonnen om hun huis leefbaar te maken. Goede akoestiek is bij hen thuis dan ook het sleutelwoord. 

Kennis van Akoestiek.
Corona en standbouw is géén gelukkig huwelijk. Jim, heeft al jaren lang zijn sporen verdient in de standbouw. Maar als Corona in maart 2020 toeslaat wordt Jim met zijn team gedwongen om te veranderen. Ze gaan aan de slag met het materiaal waar ze al jaren meewerken in de standbouw: Pet vilt. Zo ontstaat Decobel, een onderneming die zich volledig toelegt op akoestiek binnen de zakelijke markt. Inmiddels een begrip in de sector. Met een creatief team bouwen zij aan ruimtes waar je comfortabeler in kan leven of werken.

Kennis van e-commerce.
(De broers) Ronald én Thomas zijn al 27 jaar actief in het digitale domein. Met hun digital agency FRMWRK bouwen zij dagelijks met een team van online specialisten aan webshops van hun klanten. Maar bouwen aan iets voor je klanten is niet hetzelfde als het zelf doen! Met het gedachtegoed dat e-commerce méér is dan alleen een goed converterende webshop en het verkeer, hebben zij besloten om het zelf te gaan ervaren. Een eigen webshop.

Duurzaam ondernemen.
We leven in een mooie wereld. En dat willen wij graag zo houden. Voor onszelf, maar ook voor de toekomstige generatie. Om deze reden vinden wij het belangrijk dat wij iets toevoegen wat bijdraagt en niet iets vraagt. Tuurlijk weten wij dat de ultieme vorm van duurzaamheid: Niet kopen is.

Wanneer je deze vijf elementen bij elkaar voegt, snap je dat er een basis ligt voor iets moois. Een onderneming waarbinnen akoestiek, comfort én online een centrale plek hebben.

Wij geloven erin dat als wij met onze kennis jouw thuiscomfort op een mooie manier verbeteren, jij een fijner leven hebt.

Ontdek Petterns, akoestiek in een modern jasje.